Alimentaţia de la grădiniţă mai rea decât nimic

 

 

     Pe vremuri când cereai ceva dulce puteai să primeşti o bucată de pâine cu zahăr şi ziceai că e nasol. Acum e şi mai rău. 
 

     În primul rând trebuie să va gândiţi că dulcele despre care vorbim se adresează unor copii între 3-6 ani, adică foarte mici. Dacă de la vârstă această primeşti asemenea mizerii aproape zilnic, cu acordul propriului tău părinte care este prea ocupat să-ţi aranjeze freza, hainele sau altă găinărie, viitorul sănătăţii tale o să aibă mult de suferit.


     Taică-miu îmi dădea toate porcăriile să mănânc dar pe vremea aia nu exista informaţie, nu ştiai ce conţin, abia iesisei din comunism şi te bucurai la orice rahat.
 

     Acum în secolul tehnologie, când stăm toţi cu telefoane sau alte gadget-uri în mâna şi putem accesa informaţii despre orice, noi ce facem ?
 

     Da scrie foarte mic pe eticheta ingredientele şi e obositor să te uiţi dar trebuie să vezi ce bagi în gură.
     Eu ştiu că toţi părinţii îşi iubesc copiii şi că le vor tot binele din lume. Nu e părinte care să nu sufere când îşi vede copilul trist, bolnav şi fără chef de viaţă de aceea cred că trebuie făcut ceva în privinţa alimentaţiei.

 

    N-o să poţi să-i faci pe toţi să mănânce numai fructe şi legume, dar nici să-i faci dependenţi de cel mai puternic drog (zahărul) încă de la 4-5 ani.
 
   Dacă pe raft, lângă dulcele acesta, ar fi mare afişată lista de ingrediente câte prăjiturele puneţi în coş ?
 

prajitura duble up nociva sanatatii
 
Prăjitură Double Up
 
  prăjitură 84% marmorată cu sos de ciocolată 16%
 
Ingrediente : blat 84% (făină de grâu, zahăr, ouă, grăsime vegetală hidrogenată de palmier, amidon de porumb, ulei de bumbac, sirop de glucoză, 2,8% lapte praf degresat, sirop invertit, agenţi de umezire(E 422 – glicerol, E 420– sorbitol), emulgator (E 475 – esterii poliglicerici ai acizilor graşi) , praf de zer demineralizat 3%, agenţi de afânare (E 450 – difosfati, E 500 – carbonati de sodiu), conservant (E 202– sorbat de potasiu), corector de aciditate (E 330 – acid citric), arome (vanilină,ciocolată); sos ciocolată 16% (sirop de glucoză, zahăr, agenţi de umezire (E 422 – glicerol, E 420– sorbitol), ciocolată 2,7%, pudra de cacao 2,7%, lapte praf degresat 1,8%, grăsime vegetală hidrogenată de palmier, amidon cartof modificat, alune piure 0,9%, agenţi de îngroşare (E 440 – pectină, E 406 – agar-agar), emulgator (E 471 – moni şi digliceride ale acizilor graşi), conservant (E 202 – sorbat de potasiu), vanilină, sare, arome (ciocolată,alune), corector de aciditate (E 330 – acid citric). Produsul conţine lapte, ouă, soia , poate conţine urme de nuci sau arahide.
 
O să lipesc lângă meniu la grădiniţă (
Grădiniţa de copii nr. 243 – “Înşir'te mărgărite”
) şi lista de ingrediente poate se uită cineva.

 

 



Alimentaţia optimă înainte de un efort fizic intens

 

     

     Peste tot unde citeşti despre alimentaţia înainte de un maraton sau altă proba fizică dificilă sau chiar înainte de un antrenament la sală îţi explică cum trebuie să te îndopi cu carbohidraţi (paste, orez, cartofi) pentru că organismul să aibă ce consuma, carbohidraţii fiind principala sursă de energie a ţesutului muscular şi nervos.


     Dar organismului îi ia mai multă energie să digere o mâncare de acest fel de aceea mult mai benefic este un carbohidrat cu eliberare lentă care se poate lua din fructe, legume, rădăcinoase.
     

     De exemplu sucul de sfeclă roşie conţine cantităţi mari de nitraţi care ajută la scăderea presiunii sângelui şi permite unei cantităţi mai mari de sânge să circule. Totodată micşorează nivelul de oxigen de care au nevoie muşchii.
      Ţelina şi în special ţelina de frunze(apio) ajută organismul să elimine excesul de dioxid de carbon.


      Cu o zi înainte de un eveniment important, gen maraton, ar trebui consumate banane şi avocado deoarce sunt nişte super-energizante având o cantitate optimă de grăsimi, zaharuri, proteine, vitamine, minerale şi enzime.
      La fel trebuie consumată o cantitate mai mare de apă cu o zi înainte şi în dimineaţă evenimentului.
 

suc din mere banane avocado ananas pudra proteica telina lime sfecla rosie


         Mai jos am experimentat un Super Smoothie creat de specialişti pentru un astfel de efort.
 
     Ingrediente:
      – 3 mere ( de preferat golden delicious) – ale mele au fost doar delicioase
      – o felie mare de ananas 
      –  o lime (fără coajă)
      –  2 frunze de ţelină (apio) – foarte multă zeamă iese din ele
      –  1/2 castravete sau unu mai mic
      –  o sfeclă roşie
      –  un avocado 
      – o banană 
       – o lingură de pudră proteică de cânepă
       – gheaţă
      + am adăugat de la mine apă de la o nuca de cocos şi o linguriţă de polen
 
     Avocado, banană, pudra, apă de nuca şi polenul se bagă la blender şi se amestecă cu sucul obţinut de la celelalte ingrediente.
 
     Din tot amestecul asta au ieşit două pahare de aproximativ 330ml. N-am mai adăugat gheaţă că era deja destul de mult. 
 

super smoothie pentru efort intens


     Smoothie-ul se bea încet cu aproximativ o oră înainte de efort. Eu am băut doar un pahar şi ceva iar restul l-am diluat cu apă şi îl iau cu mine să-l beau pe drum. (probabil o persoană la 70-75kg ar trebui să-l bea pe tot din prima)
 
                                     Chiar are un gust bun.
 
     Pe la 10:30 pornesc până la Ikea( aproximativ 17-18km) aşa că dacă nu-mi pocneşte vreun vas de sânge, nu-mi scrântesc glezna sau nu mă calcă un taximetrist undeva în jurul 12 ar trebui să fiu acolo. 
                                                      Doamne ajută !

 



Societatea te vrea prost

 

      Să stai în fotoliu la TV la emisiunile lor îndoctrinate numai cu ştiri de rău şi reclame să-ţi bage în cap că trebuie să consumi, să cumperi toate mizerile.

     Să mănânci cât mai prost şi nesănătos, junk-food-ul lor chimizat, ca să fii bolnav şi să dai vină pe ghinion, ereditate şi alte găinării. După care să devii un client fidel al industriei farmaceutice, să-ţi faci tot felul de analize şi să bagi în tine pungi de medicamente făcute doar să-ţi prelungească starea de agonie fizică şi psihică.


     Toate lucrurile sunt făcute să-ţi creeze dependenţă de ceva, să stai acolo dependent în prostia ta, să nu-ţi pui vreodată întrebi existenţiale sau să-ţi doreşti să faci ceva mai presus de rutina ta de robot. 


     Copiii, care nu sunt încă spălaţi pe creier ca noi, n-au nevoie de nimic ca să zâmbească şi să fie fericiţi. Găsesc un melc pe jos şi se bucură, îl analizează şi trăiesc o emoţie; văd un bloc colorat şi traisc un sentiment de admiraţie; pot sta să se joace ore în şir fără mâncare sau haine de firmă sau alte obiecte, doar compania celorlalţi fiind de ajuns. 


     Aşa eram şi noi înainte să ne izolăm fiecare cu mobilul lui în mâna şi să interacţionăm des dar fără sentimente, atingeri, trăiri reale. 


     Omul are nevoie de prieteni vii, câţiva, cu care să radă, să se joace, să-şi descarce sufletul.
     Acum ai 500 de prieteni dar nu te cunoaşte nimeni, fiecare e izolat în lumea lui de robot şi-şi pierde tot timpul muncind ca să aibă multă mâncare şi multe obiecte de care crede că are nevoie. 


     Timpul se scurge şi nu-l mai primim înapoi.

 

     Nimeni pe patul de moarte n-a regretat c-a muncit prea puţin, că n-a mâncat destul sau că n-a avut ultimul model de telefon, ci toţi regretă că nu şi-au petrecut mai mult timp alături de cei dragi şi n-au făcut lucruri care să-i trezească la viaţă, să le stoarcă o lacrimă, un sentiment.

 

societate de consum


     Chiar dacă există sau nu o viaţă de apoi faptul că stăm ca proştii la TV şi pierdem timpul sigur o să-l regretăm într-o zi.


     Zilele trecute îmi zice Erik că unui coleg de la grădiniţă îi plac ştirile, asta în contextul în care tatăl sau cum ajunge acasă deschide TV la o emisiune de can-can şi aşa rămâne până se culcă(văzut cu ochii mei).


     Dacă noi suntem roboţi şi e prea târziu măcar să nu creăm o altă generaţie mai tâmpită, mai uşor de manipulat şi axată în totalitate pe consumerism.
 

societatea te vrea prost osho

 

     Societatea nu vrea să trăieşti în prezent, să te bucuri de viaţă, ci să-ţi plângi trecutul plin de regrete şi să visezi la un viitor glorios, în care o să faci tot ce n-ai făcut până acum.
 

     Unii zic că nu există decât clipa de faţă, trecutul şi viitorul n-au nicio valoare, sunt doar în mintea noastră.


     Trăieşte în prezent gândit că toate decizile pe care le-ai luat au fost cele mai bune pentru tine.

 

    Nu regreta alegerile făcute. Regretul şi îndoială omoară orice urmă de fericire.


     Toată media te învaţă ce e bine şi ce e rău pentru ţine şi ajungi să nu mai gândeşti singur, să nu te mai întrebi ce-ţi doreşti tu cu adevărat ci ce ar zice societatea că trebuie să faci.

     Nu trăim pentru alţii. nu trăim pentru a impresiona pe cineva.


     Nu trebuie să ne comparam cu nimeni ci doar cu noi, să încercăm mereu să fim o versiune mai bună a noastră.


     Să ne iubim mai mult, să ne apreciem realizările şi să credem în noi.


     Viaţa e ca un maraton şi marea bătălie o dăm cu noi înşine nu cu ceilalţi.


      Aleargă, iubeşte, zâmbeşte şi mănâncă iarbă 🙂