10 lucruri pe care ar trebui să le cunoşti înainte de a merge la masaj

 

 

Pentru a te bucura pe deplin de beneficiile unui masaj este indicat să şti anumite lucruri.
 

   1. Cel mai important lucru pe care trebuie să-l înţeleagă toată lumea este că masajul nu este un produs, ci un serviciu care trebuie să-ţi acopere anumite nevoi.
   Data viitoare când mergeţi la un masaj nu cereţi un masaj anticelulitic sau un masaj terapeutic, ci spuneţi exact de ce aveţi nevoie : vreau să-mi rezolv problemele de la  spatele, vreau să am pielea mai fermă, vreau să nu mă mai doară capul, vreau să scap de energia negativă pe care o simt, vreau o soluţie.

   2. Este bine să nu mâncaţi cu 1h 30 minute înainte sau după şedinţa de masaj şi să beţi multă apă înainte, după şi chiar în timpul masajului dacă simţiţi nevoia (orice tip de masaj este o detoxifiere şi de aceea trebuie consumată o cantitate mai mare de lichide pentru eliminarea toxinelor)

   3. Înaintea unei prime programări este indicat să veniţi mai devreme pentru a completă un chestionar şi a discuta cu terapeutul orice problema de sănătate, cât şi rezultatele pe care vreţi să le obţineţi.


   4. Este de preferat să se facă un dus şi o pauză de 30 minute de relaxare înainte de masaj pentru a pregăti organismul.


   5. Trebuie să comunici terapeutului orice disconfort pe  care-l simţi în timpul masajului (sunt persoane care rabdă fără să zică nimic deşi sunt deranjate de intensitatea masajului)

 

masajul cea mai buna metoda de relaxare


   6. În timpul masajului trebuie să ai grijă la respiraţie, trebuie să respiri adânc şi relaxat la intervale scurte de timp.


   7. Este de preferat să nu adormi în timpul masajului pentru a te bucurea pe deplin de el.
   8. Pentru a te deconecta de toate problemele cotidiene este indicat să nu foloseşti telefonul sau alte mijloace de comunicare în timpul şedinţei de masaj.


   9. Pentru a intensifica beneficiile masajului dar şi pentru relaxarea şi calmarea musculaturii se recomandă o baie cu sare epsom(sare amară) şi ulei de eucalipt la sfârşitul şedinţei.


 10. Masajul este un schimb de energii şi atunci starea psihică a terapeutului este foarte importantă pentru calitatea masajului. Să nu veniţi la masaj dacă mă vedeţi supărat.

 

                           Ţineţi minte : ”a massage a day keeps the doctor away”
 



Vitamine – surse naturale (Dr. Morse – Să trăim sănătos fără toxine)

 

 

 

Vitamina A – andive, ardei iute, avocado, broccoli, caise, cartof dulce, conopidă, dovleac, dovlecel, frunze de nap, iarbă acră (Cymbopogon Citratus), mere, morcovi, papaia, pepene verde, prune, roşii, spanac şi sparanghel.


Vitamina B1 – bame, cartofi, fasole, verdeţuri, linte, mazăre, melasa brună, nuci, nuci americane, orez brun, portocale, seminţe de floarea-soarelui, sfeclă şi tărâţe de orez.


Vitamina B2 – avocado, banane, frunze de sfeclă şi de nap, cereale, germeni de grâu, grepfrut, verdeţuri, mere, migdale, morcovi, nucă de cocos, prune, seminţe de floarea-soarelui, tărâţe de orez, varec şi varză de Bruxelles.


Vitamina B3 – cartofi, germeni de grâu, verdeţuri, migdale, nuci, orez brun, orz integral, rubarbă, seminţe de floarea-soarelui, tărâţe de orez


Vitamina B5 – avocado, banane, broccoli, conopidă (partea verde), fasole, lăptişor de matcă, verdeţuri, mazăre, melasa, portocale


Vitamina B6 – alune, ardei verde, avocado, banane, cantalup, cartofi, germeni de grâu, legume cu frunze verzi, melasa brună, miere, morcovi, nuci, orez brun, prune, salate, seminţe de floarea-soarelui, varză.


Vitamina B9 – avocado, banane, broccoli, cantalup, cartofi irlandezi, ciuperci, curmale, fasole, germeni, lăptuci, legume cu frunze verzi, nuci, salate, sfeclă, spanac, sparanghel, varză, varză de Bruxelles.


Vitamina B12– banane, frunze de tătăneasă, struguri Concord, seminţe de floarea-soarelui, varec.


Vitamina B13 – calciu, acid orotic


Vitamina B15nuci, orez brun, seminţe


Vitamina B17 – afine, caise, mai ales sâmbure de caisă, fasole, năut, sâmbure de piersică sau de prună, mure, seminţe de in, zmeură.


Vitamina C – toate fructele şi legumele, dar mai ales în acerola, ardei gras, ardei iute, avocado, banane, broccoli, cartofi, coacăze, conopidă, fragi, guava, citrice, frunze de nap, mango, mere, mure, măceşe, papaia, pătrunjel, prune, roşii, spanac, vişine, varză etc

 

vitamine naturale


Vitamina D – ciuperci, seminţe încolţite, lucerna, seminţe de floarea-soarelui, germeni de grâu (vitamina D de la soare e cea mai bună)


Vitamina E – avocado, broccoli, germeni de grâu, lăptuci, legume cu frunze verzi, mazăre, nuci, orez brun, seminţe crude şi încolţite, 
spanac, sparanghel, uleiuri vegetale neprocesate şi nerafinate.


Vitaimina F – germeni de grâu, nuci, seminţe de în, ulei de măsline, ulei de şofran şi de floarea-soarelui, uleiuri vegetale neprocesate şi nerafinate


Vitamina H – alune, anumite specii de ciuperci, banane, mazăre verde, migdale, roşii, tărâţe de ovăz


Vitaimina K – spanac, varză, sparanghel, broccoli, conopidă, roşii, morcovi, varec, lucernă, melasa brună, frunze de nap, legume verzi, clorofilă


Vitamina P – caise, vişine, ardei iute, grepfrut, lămâi. Fructe şi legume proaspete, în special citrice, ardei verde, struguri, fragi, căpşuni, coacăze, prune


Vitamina T – seminţe de susan, tahini


Vitamina U – suc proaspăt de varză, varză proaspătă


Colina (Vitamina B7) – grâu, legume cu frunze verzi, varză, conopidă, năut, linie, alune, leguminoase.


Inositol – majoritatea fructelor şi a legumelor cu frunze verzi


PABA – melasă, tărâţe, orez brun, seminţe de floarea-soarelui, germeni de grâu.




Terapia punctelor dureroase (Trigger points therapy) – partea II

 

 

Dureri musculare – cauze şi tratament (II)

 

Cum apar punctele dureroase


     Majoritatea activităţilor prin care iau naştere punctele dureroase sunt evidente – accidente, căderi, efort peste măsură.
 

     Toţi facem ocazional greşala de a căra sau ridica obiecte prea grele, facem exerciţii complicate fără o încălzire pe măsură sau ne suprasolicităm într-o acţiune pentru care nu suntem pregătiţi.

     Folosire excesivă a muşchilor este un lucru comun în viaţă de zi cu zi, aproape în orice moment al zilei folosim un muşchi într-un mod neadecvat.
 

     Menţinerea unei poziţii incomode prea mult timp, refuzul de a lua pauze de odihnă, nerespectarea metodelor obişnuite de lucru,  greutatea excesivă a corpului, formă fizică proastă, purtarea de genţi sau rucsacuri prea grele duc la apariţia punctelor dureroase.


     Purtarea unui portofel greu în buzunarul din spate poate duce la sciatică – durere transmisă de nervul sciatic şi din punctele dureroase care apar în muşchii fesieri. 


     Muşchii de la spate, gât şi şolduri pot fi stresaţi excesiv de poziţia scaunului de la maşină, a scaunelor şi altor mobiliere create special pentru design şi nu pentru o poziţie corectă.
   

                       Putem să abuzăm de muşchi chiar fără să ne dăm seama.

 

durere  de spate trigger point

 

     Imobilitatea creată de bretele, curele şi alte accesorii poate duce la apariţia punctelor dureroase.

     Operaţiile chirurgicale după care rămân anumite dureri pot fi suspectate de crearea unor puncte dureroase.
     O injecţie obişnuită în muşchii fesieri poate declanşa un "trigger point" iar durerea te poate ţine câteva luni.


     Marea greşală apare când folosim doar medicamente la apariţia durerii, când de fapt ea  este doar un semn că ceva nu funcţionează cum trebuie şi necesită oreparaţie, omori mesagerul şi ignori mesajul.


    Există medicamente care au că efect secundar durerea musculară şi agravează situaţia de aceea indiferent ce medicamente luaţi în momentul de faţă ar trebui întâi să încercaţi şi această terapie.

     Dacă aveţi dureri de spate,  dureri de cap sau alte părţi ale corpului iar timpul nu vă permite să învăţaţi cum să vă reparaţi singuri, atunci sunaţi la Cinnamon Salon ( 0730.992.638) sau direct pe mine (0722.394.420)pentru o programare la o şedinţă de masaj terapeutic.




Nuci şi seminţe – propietăţi, timp de înmuiere şi germinare

 

     Nucile şi seminţele sunt foarte importante pentru organism ca aport de vitamine, minerale şi în special grăsimi sănătoase.

     Cel mai bine este să-i învăţăm pe copii de mici cu ele deoarece ei sunt foarte receptivi şi se adaptează repede. Băieţii mei au mâncat de foarte mici migdale, caju, fistic, nuci româneşti, alune de pădure, seminţe de floarea soarelui şi chiar nuci macadamia ( au gustat înaintea noastră).

     Nucile şi seminţele sunt destul de scumpe dar consumate cu moderaţie te hrănesc mai mult şi mai sănătos decât alte alimente. 

 

    Investind în sănătatea ta n-ai cum să ieşi niciodată în pierdere.

 

     Să le consumaţi întotdeauna crude şi dacă se poate înmuiată înainte.

 

nuci si seminte timpul de inmuiere si germinare


     Din punctul meu de vedere migdalele sunt unele dintre cele mai importante nuci deoarece sunt o sursă excelenţă de magneziu iar organismul are mare nevoie de el, foarte multe persoane având carenţă de magneziu.


     Se pot mânca crude prin înmuiere şi decojire sau sub formă de lapte de migdale sau unt de migdale depinde cum preferaţi.


     Medicină alopată şi cea naturistă sunt de acord că migdalele sunt un aliment foarte sănătos pentru organism.
     Până şi călugăriţă Hildegard von Bingen avea că regulă de trăit sănătos şi vindecare rapidă în cazul bolilor grave sau cronice consumul de 5-10 migdale pe zi.

 

     Migdalele şi cânepă sunt considerate de mulţi nutriţionişti că două superalimente care ar putea preveni şi vindecă multe afecţiuni.

     Ca regulă atunci când cumpăraţi nuci sau seminţe să verificaţi întotdeauna ţară de unde provin.

     De exemplu migdale să încercaţi să consumaţi din cele româneşti ( în coajă sau doar miez) sau din Italia , deoarece pe piaţă 90% din migdale provin din California şi sunt pasteurizate. O să explic într-un articol dedicat migdalelor totul despre modul de procurare şi consumare.

                            Un articol mai complex puteţi citi aici.