Alimentaţia optimă înainte de un efort fizic intens


image_pdfimage_print

 

     

     Peste tot unde citeşti despre alimentaţia înainte de un maraton sau altă proba fizică dificilă sau chiar înainte de un antrenament la sală îţi explică cum trebuie să te îndopi cu carbohidraţi (paste, orez, cartofi) pentru că organismul să aibă ce consuma, carbohidraţii fiind principala sursă de energie a ţesutului muscular şi nervos.


     Dar organismului îi ia mai multă energie să digere o mâncare de acest fel de aceea mult mai benefic este un carbohidrat cu eliberare lentă care se poate lua din fructe, legume, rădăcinoase.
     

     De exemplu sucul de sfeclă roşie conţine cantităţi mari de nitraţi care ajută la scăderea presiunii sângelui şi permite unei cantităţi mai mari de sânge să circule. Totodată micşorează nivelul de oxigen de care au nevoie muşchii.
      Ţelina şi în special ţelina de frunze(apio) ajută organismul să elimine excesul de dioxid de carbon.


      Cu o zi înainte de un eveniment important, gen maraton, ar trebui consumate banane şi avocado deoarce sunt nişte super-energizante având o cantitate optimă de grăsimi, zaharuri, proteine, vitamine, minerale şi enzime.
      La fel trebuie consumată o cantitate mai mare de apă cu o zi înainte şi în dimineaţă evenimentului.
 

suc din mere banane avocado ananas pudra proteica telina lime sfecla rosie


         Mai jos am experimentat un Super Smoothie creat de specialişti pentru un astfel de efort.
 
     Ingrediente:
      – 3 mere ( de preferat golden delicious) – ale mele au fost doar delicioase
      – o felie mare de ananas 
      –  o lime (fără coajă)
      –  2 frunze de ţelină (apio) – foarte multă zeamă iese din ele
      –  1/2 castravete sau unu mai mic
      –  o sfeclă roşie
      –  un avocado 
      – o banană 
       – o lingură de pudră proteică de cânepă
       – gheaţă
      + am adăugat de la mine apă de la o nuca de cocos şi o linguriţă de polen
 
     Avocado, banană, pudra, apă de nuca şi polenul se bagă la blender şi se amestecă cu sucul obţinut de la celelalte ingrediente.
 
     Din tot amestecul asta au ieşit două pahare de aproximativ 330ml. N-am mai adăugat gheaţă că era deja destul de mult. 
 

super smoothie pentru efort intens


     Smoothie-ul se bea încet cu aproximativ o oră înainte de efort. Eu am băut doar un pahar şi ceva iar restul l-am diluat cu apă şi îl iau cu mine să-l beau pe drum. (probabil o persoană la 70-75kg ar trebui să-l bea pe tot din prima)
 
                                     Chiar are un gust bun.
 
     Pe la 10:30 pornesc până la Ikea( aproximativ 17-18km) aşa că dacă nu-mi pocneşte vreun vas de sânge, nu-mi scrântesc glezna sau nu mă calcă un taximetrist undeva în jurul 12 ar trebui să fiu acolo. 
                                                      Doamne ajută !

 

Comentarii

comentarii

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *