Dieta energiei subtile


În alimentația omului din Orient există anumite principii corecte, care funcționează de mii de ani.

În Occident aceste principii nu există, singurele lucruri care contează fiind varietatea și gustul.

Există o așa numită artă culinară, dar starea interioară a celui care pregătește mâncarea nu este luată în considerare.

Și tocmai această starea interioară este cel mai important lucru, deoarece valoarea alimentului este dată de informațiile și energia subtilă, pe care aceasta le conține.

Doar atunci când apare senzația de foame există un salt brusc al energiei, care va permite hranei să se digere bine și să-i ofere organismului posibilitatea de a prelua conținutul ei.

O regulă primordială, în orice tip de alimentație, este că omul nu are voie, chiar îi este interzis, să se hrănească atunci când este mânios, enervat, obsoit sau înspăimântat, deoarece în această situație energia vitală internă scade, iar starea negativă transformă orice aliment în acid.

Organismul extrage substanțele, caloriile, microelementele, adică nivelul exterior al produselor va fi activat, dar în acest caz nu va primi forțe vitale.

O asemenea mâncarea face mai mult rău decât bine, aducând prejudicii corpului.

Atunci când se mănâncă fără senzația de foame, hrana nedigerată se poate transforma în otravă pentru organism.

În cazul unei agresivități interne, hrana devine, deasemenea, o otravă.

Pentru a se renunța mai ușor la orice fel de probleme și a se crea bunadispoziție pentru luarea mesei, este necesar ca înainte de masă omul să-și clătească gura, să se spele pe față și pe tălpile picioarelor.

Se știe că apa curăță energiile, iar la nivelul capului se adună foarte multe trăiri negative, iar la nivelul tălpilor coboară majoritatea toxinelor, de aceea este recomandată această clătire.

Rugăciunea dinaintea mesei are același rol, de a ne deconecta de la activitățile anterioare și a ne pune gândurile în contact direct cu ceea ce urmează să facem. ”În momentul în care noi ne rugăm înainte mesei, nu numai că renunțăm la toate, ci și primim o energie superioară, care ne permite să alegem tot ce este mai bun din ceea ce mâncăm.” susține parapsihologul S. N. Lazarev.

Modul în care este pregătită masa, are o valoare inestimabilă. Dacă ea este pregătită cu dragoste, în bună dispoziție sufletească, atunci ea ne va încărca cu o energie pozitivă și se va digera ușor.

Majoritatea oamenilor care au probleme cu stomacul, după ce mănâncă, nici nu se gândesc că de vină poate să fie starea emoțională a bucătarului.

Este de preferat ca femeile să gătească ascultând o muzică ambientală, liniștitoare, pentru a menține starea interioară în echilibru, altfel emoțiile fluctuează și pot influența calitatea mâncării.

Cel mai elocvent caz este experimentul făcut un grup de femei, cărora li s-a cerut să gătească o supă, utilizând exact aceleași ingrediente și în aceeași cantiate. La sfârșit fiecare supă avea gustul ei propriu, de unde s-a ajuns la concluzia că energia bucătarului este mai importantă decât ingredientele.

Când era mici ni se spunea să nu vorbim la masă, iar în toate lăcașele de cult masa se ia într-o liniște de mormânt. Dacă în timpul mesei omul vorbește prea mul, atunci se cheltuiește energia vitală, necesară pentru digerarea hranei. Dacă pe lângă vorbit se mai mănâncă și repede, fără să se mestece bine, atunci urmează garantat o digestie proastă.

În acestă situație, energia necesară pentru digerarea mâncării se pierde , iar hrana nu se mai asimilează complet.

Mestecatul încet ajută organismul să preia din aliment toată energia posibilă. În lagărele de concentrare, cei care au mestecat cel mai încet, inclusiv apa băută extrem de încet, au fost cei care au supraviețuit. Se spune că energia maximă care se poate scoate dintr-un aliment este undeva la 75-100 de mestecări, în funcție de textura lui.

Regulile vedice, care există de mii de ani, spun că mâncarea trebuie să aibă un aspect plăcut, să aibă aromă, să bucure ochiul și să înveselească inima. Deci și partea vizuală este foarte importantă. Copiii refuză multe mâncăruri sănătoase doar pentru că nu le place lor cum arată, de aceea partea de design are rolul ei și trebuie ținut cont de aceasta.

O altă regulă importantă este că alimentele, pentru a avea valoare energetică, trebuie să fie neprelucrate termică sau, dacă mâncarea este pregătită, niciodată să nu fie consumată la peste trei – patru ore de la gătire, deoarece ea devine dăunătoare.

Pe vremuri, oamenii obișnuiau să gătească zilnic și să consume toată mâncarea în ziua respectivă, și nu după câteva zile de stat, în frigider sau în alte locuri de depozitare.

De ce nu este sănătos ca omul să ciugulească între mese ? Pentru că, după saltul energiei, urmează scăderea acesteia. În intervalul de 4-5 ore, dintre două mese, glandele și intestinul trebuie să se odihnească.

Dacă energia fizică, exterioară, este insuficientă atunci organismul se va muta pe energia subtilă, superioară. Dar, dacă la cea mai mică poftă a noastră de a mânca, vom ciuguli ceva, atunci această conectare la energia subtila va fi anulată.

Scăderea energiei subtile, dacă se face în mod constant, ne poate afecta caracterul și duce apoi la apariția bolilor.

Energia negativă a restaurantelor care promovează mâncarea ”fast-food” este dată tocmai de acest ”fast” care este opus modului corect de a mânca. Atmosfera de grabă, din aceste restaurante, ne distruge energia , iar mâncarea devine acidă, toxică pentru organismul nostru.

Regula de a nu bea apă, imediat înainte sau după masă, are legătură tot cu energia, care se pierde, iar digestia se face mult mai greu.

Este recomandat ca apa să se consume undeva la minim 30 de minute, inainte de masă , și minim 1h , după masă. În timpul mesei dacă apare senzația de sete înseamnă că alimentația s-a făcut greșit.

Ce înseamnă greșit ? Adică alimente prea sărate, prea condimentate, prea dulci sau prea uscate, fără un aport optim de alimente vii, care aduc implicit cu ele și apă.

O regulă, putem să-i spunem chiar naturală, este aceea de a nu consuma alimente înainte de răsăritul soarelui, deoarece energia corpului încă nu s- activat, și nici după apusul soarelui, când, de asemenea, energia slăbește și digestia și asimilarea nu se mai poate face corect.

Natura este cel mai bun profesor al nostru, iar vara, când ziua este lungă, alimentația este compusă din legume și fructe, ușor de digerat. Iarna ziua se micșorează, iar alimentația începe să fie format din alimente mai greu de digerat, adică cereale, leguminoase, rădăcinoase, nuci,semințe, proteină animală.  

Deci vara vom mânca mai mult și mai ușor, într-un interval orar mai mare, iar iarna mai puțin și mai consistent, într-un interval orar mai mic.

Un alt princpiu al bucătăriei vedice este mâncatul la ore fixe, normal fără niciun fel de ciuguleală între mese. Atunci când între două pauze, apare senzația de foame, și ea nu este satisfăcută, se obțin câteva momente, interioare, pozitive. Dorința de a mânca demonstrează că nu mai există destulă energie fizică și atunci se trece pe energia subtilă. Trecerea la energia spirituală, crește nevoia subconștientă de iubire și apropierea de Dumnezeu.

Astfel, prin această reținere, omul își întărește și își dezvoltă sufletul.

 

 

 

 

 

Comentarii

comentarii

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *